Termeni si conditii

  1. DEFINITII SI TERMENI

GAVIO - este denumirea comerciala a societatii GBX ENTERPRISE S.R.L., persoana juridica romana, avand sediul social situat in Bucuresti, Str. Liviu Rebreanu, nr. 15, sector 3, avand numar de ordine in Registrul Comertului J40/5741/23.03.2023, cod unic de inregistrare 47873532. 

Vanzator - GAVIO 

Cumparator - poate fi orice persoana fizica care are varsta peste 18 ani sau persoana juridica sau orice entitate juridica care efectueaza o comanda. 

Client - poate fi orice persoana fizica care are varsta peste 18 ani sau persoana juridica care are sau obtine acces la CONTINUT, prin orice mijloc de comunicare pus la dispozitie de catre GAVIO sau in baza unui acord de utilizare existent intre GAVIO si acesta si care necesita crearea si utilizarea unui Cont. 

Utilizator - orice persoana fizica care are varsta peste 18 ani sau persoana juridica inregistrata pe Site, care, prin finalizarea procesului de creare a Contului, si-a dat acordul cu privire la clauzele specificate site-ului din sectiunea Termeni si Conditii. 

Cont - sectiunea din Site formata dintr-o adresa de e-mail si o parola care permite Cumparatorului transmiterea Comenzii si care contine informatii despre Client/Cumparator si istoricul Cumparatorului in Site. Utilizatorul este responsabil si se va asigura ca toate informatiile introduse la crearea Contului sunt corecte, complete si actualizate. In cadrul Site-ului, o persoana fizica sau juridica are dreptul sa isi creeze singur Cont. 

Favorite - sectiune din Site care permite Cumparatorului/Utilizatorului sa isi creeze Liste cu Bunuri si Servicii pe care doreste sa le urmareasca in vederea unei eventuale achizitii si pe care, ulterior, le poate sterge sau le poate adauga in cosul de cumparaturi. 

Cosul meu - sectiune din Site care permite Cumparatorului/Utilizatorului sa adauge Bunuri sau Servicii pe care doreste sa le achizitioneze la momentul adaugarii sau la un moment ulterior: in cazul in care Bunurile sau Serviciile nu sunt achizitionate la momentul adaugarii prin efectuarea Comenzii, Cumparatorul/Utilizatorul va beneficia de serviciul oferit de catre Vanzator de urmarire a Bunurilor si Serviciilor prin primirea de Comunicari Comerciale din partea acestuia.

Site - magazinul online gazduit la adresa web gavio.ro si subdomeniile acestuia. 

Comanda - un document electronic ce intervine ca forma de comunicare intre Vanzator si Cumparator prin care Cumparatorul transmite Vanzatorului, prin intermediul Site-ului intentia sa de a achizitiona Bunuri si Servicii de pe Site. 

Bunuri si Servicii - orice produs sau serviciu listat pe Site, inclusiv produsele si serviciile mentionate in Comanda, care urmeaza a fi furnizate de catre Vanzator, Cumparatorului ca urmare a Contractului incheiat. 

Campanie - actiunea de a expune in scop comercial, un numar finit de Bunuri si/sau Servicii avand un stoc limitat si predefinit si/sau pentru o perioada limitata de timp stabilita de catre Vanzator.

Contract - reprezinta contractul la distanta incheiat intre Vanzator si Cumparator, fara prezenta fizica simultana a Vanzatorului si a Cumparatorului. 

Continut - reprezinta: 

  • toate informatiile de pe Site care pot fi vizitate, vizualizate sau alfel accesate prin utilizarea unui echipament electronic;
  • continutul oricarui e-mail trimis Cumparatorilor de catre Vanzator prin mijloace electronice si/sau orice alt mijloc de comunicare disponibil;
  • orice informatie comunicata prin orice mijloc de catre un angajat/colaborator al Vanzatorului, Cumparatorului, conform informatiilor de contactare, specificate sau nu de catre acesta;
  • informatii legate de Bunurile si/sau Serviciile si/sau tarifele practicate de Vanzator intr-o anumita perioada;

Review - o evaluare scrisa de catre un Utilizator sau Cumparatorul unui Bun sau Serviciu, evaluare redactata pe baza experientei personale si a capacitatii calitative si de a spune daca Bunul sau Serviciul respecta sau nu specificatiile mentionate de catre producator.

Rating - modalitate de exprimare a gradului de satisfactie a unui Utilizator/Cumparator fata de un produs. Rating-ul se exprima sub forma de stele, fiecare Bun sau Serviciu putand primi un punctaj de la o stea, la cinci stele. Acest grad de satisfactie va fi asociat intotdeauna Review-ului unui Bun sau Serviciu in acord cu prezentul Document. 

Comentariu - apreciere sau observatie cu scop critic a unui Utilizator/Cumparator, pe marginea unui Review sau a unui alt comentariu. 

Document - prezentele Termene si Conditii

Comunicari Comerciale - orice tip de mesaj trimis (cum ar fi: e-mail/SMS/telefonic/mobile push/web push/ etc.) continand informatii generale si tematice, informatii cu privire la produse similare sau complementare cu cele pe care Cumparatorul le-a achizitionat, informatii cu privire la ofertele sau promotiile GAVIO, informatii referitoare la Bunuri si Servicii adaugate in sectiunea "Contul meu"/"Cos de cumparaturi" sau sectiunea "Cont/Favorite" precum si alte comunicari comerciale cum ar fi cercetari de piata si sondaje de opinie. 

Tranzactie  - incasarea sau rambursarea unei sume rezultata din vanzarea unui Bun si/sau Serviciu de catre GAVIO, Cumparatorului, prin utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreat de catre Vanzator, indiferent de modalitatea de livrare. 

Taxa de timbru verde - valoarea exprimata in lei, platita de catre Vanzator catre societatea autorizata cu preluarea operatiunilor de colectare, transport si valorificare/reciclare a deseurilor echipamentelor electrice si electronice, astfel cum este prevazut de legislatia in vigoare. 

Specificatii - toate specificatiile si/sau descrierile Bunurilor si Serviciilor asa cum sunt precizate in descrierea acestora. 

Plata cu card - serviciul de plata prestat de catre procesatorul de plati integrat in Site, pus la dispozitia Clientilor, Utilizatorilor si/sau Cumparatorilor prin intermediul Site-ului in vederea efectuarii unei plati cu cardul online. 

Pret de Vanzare - reprezinta contravaloarea Bunului, pretinsa si solicitata de catre Vanzator, Cumparatorului/Clientului/Utilizatorului, evidentiata corespunzator acestora in pagina de produs din Site. Vanzatorul poate afisa distinct, intr-un mod vizibil, diferenta valorica ori procentuala dintre Pretul de Vanzare si Pretul la Reducere. Pretul de Vanzare este valabil in limita stocului disponibil al Bunului/Serviciului.

Pretul la Reducere - reprezinta pretul practicat de Vanzator in urma aplicarii unei reduceri de pret asupra Bunului/Serviciului. Pretul la Reducere este valabil in limita stocului disponibil al Bunului/Serviciului. 

2. DOCUMENTE CONTRACTUALE

2.1. Prin inregistrarea unei Comenzi pe Site, Cumparatorul este de acord cu forma de comunicare (telefonic sau e-mail) prin care Vanzatorul isi deruleaza operatiunile comerciale.

2.2. Notificarea primita de catre Cumparator, dupa efectuarea Comenzii are rol de informare si nu reprezinta acceptarea Comenzii. Aceasta notificare se face electronic (e-mail) sau telefonic. 

2.3. Pentru motive justificate, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a modifica cantitatea Bunurilor si/sau Serviciilor din Comanda. Daca modifica cantitatea de Bunuri si/sau Servicii din Comanda va anunta Cumparatorul la adresa de e-mail sau la numarul de telefon puse la dispozitia Vanzatorului la efectuarea Comenzii si va returna suma achitata. 

2.4. Contractul se considera incheiat intre Vanzator si Cumparator in momentul primirii de catre Cumparator de la Vanzator, prin intermediul postei electronice si/sau SMS a notificarii de expediere a Comenzii. 

2.5. Documentul si informatiile puse la dispozitie de catre Vanzator pe Site vor sta la baza Contractului, in completarea acestuia fiind certificatul de garantie emis de catre Vanzator. 

  1. POLITICA DE VANZARE ONLINE

3.1. Comunicarea cu Vanzatorul se poate realiza prin interactiunea directa cu acesta sau prin adresele mentionate la sectiunea "Contact" din Site. Vanzatorul are libertatea de a gestiona informatiile primite fara a fi nevoit sa aduca justificati pentru aceasta. 

3.2.GAVIO poate publica pe Site informatii despre Bunuri si/sau Servicii si/sau promotii practicate de catre acesta sau de catre oricare alt tert cu care GAVIO are incheiate contracte de parteneriat, intr-o anumita perioada de timp sau in limita stocului disponibil. 

3.3. In conditiile prevazute de lege, pretul Bunurilor electronice afisat pe Site, include Taxa de timbru verde. In cazul in care Utilizatorul/Cumparatorul solicita detalii cu privire la suma exacta adaugata la pretul Bunului, acesta va contacta GAVIO. 

3.4. In cazul platilor online Vanzatorul nu este/nu poate fi responsabil pentru niciun alt cost suplimentar suportat de Cumparator, incluzand dar nelimitandu-se la comisioane de conversie valutara aplicate de catre banca emitenta a cardului acestuia, in cazul in care moneda de emitere a acestuia difera de RON. Respinsabilitatea pentru aceasta actiune o poarta numai Cumparatorul. 

3.5. Toate informatiile folosite pentru descrierea Bunurilor si/sau Serrviciilor disponibile pe Site (imagini statice/dinamice/prezentari multimedia etc.) nu reprezinta o obligatie contractuala din partea Vanzatorului, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare. 

3.6. Dupa 14 (paisprezece) zile de la achizitionarea unui Bun sau Serviciu, Cumparatorului i se poate solicita inscrierea unui Review legat de Bunul sau Serviciul achizitionat. Solicitarea va fi transmisa catre adresa de e-mail inscrisa de Cumparator urma finalizarii Comenzii. In acest fel, Cumparatorul contribuie la informarea altor posibili Utilizatori/Clienti/Cumparatori de pe Site si se implica activ in dezvoltarea de noi Servicii si in detalierea cat mai completa a caracteristicilor Bunurilor. 

4. CESIONAREA SI SUBCONTRACTAREA

4.1. Accesul in vederea utilizarii Site-ului si efectuarii unei Comenzi ii este permis oricarui Utilizator/Cumparator, cat timp utilizeaza Site-ul in conformitate cu prezentul Document si reglementarile aplicabile. 

4.2. Utilizarea abuziva a Site-ului sau pentru alte scopuri decat cele autorizate expres de GAVIO este interzisa, iar GAVIO nu va fi responsabil pentru nicio paguba cauzata de o utilizare neautorizata. Cu precadere, urmatoarele actiuni sunt interzise:

a. nerespectarea obligatiilor de plata sau a oricaror obligatii fata de GAVIO;

b. realizarea de Comenzi in alte scopuri decat achizitionarea de Bunuri sau Servicii;

c. oferirea de informatii false, inexacte, neactualizate la crearea Contului, inclusiv indicarea unei identitati false, prin orice mijloace (de exemplu, prin utilizarea unei adrese de e-mail, nume, pseudonim sau altfel);

d. crearea mai multor Conturi de aceeasi persoana fizica sau persoana juridica;

e. nerespectarea confidentialitatii detaliilor de conectare la Cont

f. intreprinderea de actiuni care sunt ilegale, imorale, impotriva securitatii publice sau alte actiuni ori omisiuni care incalca orice reglementari aplicabile

g. utilizarea oricarui tip de instrument software extern care poate perturba operarea normala a Site-ului

h. incercarea de a interveni in functionarea serverelor de gazduire sau a Site-ului prin orice moduri

i. cesionarea, copierea, decompilarea sau incercarea de a descoperi codul sursa al Site-ului sau al continutului acestuia

j. utilizarea oricarui robot, algoritm sau a altor mijloace automatizate pentru a citi codul sursa sau pentru a extrage date din Site

k. incercarea de a testa sau scana vulnerabilitatea oricarui sistem din Site, accesand orice servere sau servicii din Site care nu sunt publice, fara autorizare, inclusiv incercarea de a interveni in functionarea serverelor de gazduire sau a Site-ului prin orice moduri

l. publicarea de continut care lauda, promoveaza, incurajeaza sau incita la terorism, rasism, revizionism, xenofobie, homofobie, sexism, discurs care instiga la ura, discriminare, trafic de persoane, crima organizata, organizatii ilegale, autovatamare, suicid , tortura, cruzime impotriva animalelor, justificarea crimelor de razboi, exploatarea sexuala a copiilor si/sau a adultilor, culturi sau alt continut ilegal

m. intreprinderea de actiuni capabile sa dauneze intereselor GAVIO, direct sau indirect, prin orice mod, inclusiv, dar fara a se limita la formularea unor declaratii injurioase, indreptate in mod direct sau indirect impotriva GAVIO, precum si cu privire la sistemul informatic pus la dispozitie de catre GAVIO, adoptarea unor pozitii publice care pot avea un impact negativ asupra GAVIO sau serviciilor prestate de acesta

n. utilizarea Site-ului pentru orice scop ilegal sau neautorizat sau implicarea, incurajarea sau promovarea oricarei activitati ilegale sau care incalca acest Document, precum si orice alta conduita sau activitate pe Site care in mod justificat ar putea prejudicia in vreun fel GAVIO, alti Utilizatori/Cumparatori sau alti terti (precum informatiile confidentiale sau proprietatea intelectuala). 

4.3. Pentru motive justificate, in cazul nerespectarii dispozitiilor din prezentul Document sau a dispozitiilor legale, GAVIO isi rezerva dreptul de a aplica una sau mai multe masuri corective, precum: 

a. suspendarea sau inchiderea Contului sau restrictionarea in orice alt mod a accesului la Site sau la functionalitati din Site (de exemplu, in cazul unor incalcari repetate sau grave, cum ar fi furnizarea de informatii false la crearea Contului, utilizarea datelor personale ale altei persoane).

b. limitarea sau suspendarea accesului Utilizatorului/Cumparatorului in vederea efectuarii de Comenzi (de exemplu, in cazul lansarii in mod frecvent de Comenzi false, care sunt ulterior anulate).

c. restrictionarea accesului Utilizatorului/Cumparatorului la unele din modalitatile de plata acceptate (de exemplu, in cazul plasarii de Comenzi multiple pentru care modalitatea de plata aleasa se dovedeste a nu avea fonduri suficiente pentru onorarea Comenzilor).

d. suspendarea vizibilitatii sau stergerea Comentariilor, Intrebarilor, Review-urilor sau a altor informatii publicate (de exemplu, in cazul in care acestea contin remarci ofensatoare, jignitoare sau discriminatorii.

4.4. Pentru detectarea incalcarilor, GAVIO poate folosi software sau tehnologie automata sau verificarile se pot realiza de catre o persoana, manual. In orice situatie, decizia cu privire la incalcare si/sau aplicarea unei masuri corective este luata de o persoana.

4.5. Orice exemple furnizate de GAVIO in cadrul prezentului Document, inclusiv referitoare la tipurile de actiuni interzise sau masuri corective, au caracter pur exemplificativ. Masurile corective adoptate de GAVIO pot varia de la caz la caz, in functie de fiecare situatie, fiind adaptate particularitatilor specifice ale fiecarei situatii.

4.6. Masurile corective vor fi proportionale si vor tine cont de interesele persoanelor implicate, de toate faptele si circumstantele relevante care rezulta din informatiile aflate la dispozitia GAVIO, printre care: 

a. frecventa incalcarilor - numarul absolut de elemente de continut ilegal sau de notificari ori plangeri vadit nefondate, transmise intr-un anumit interval de timp si proportia relativa a numarului respectiv in raport cu numarul total de informatii furnizate sau de notificari transmise intr-un anumit interval de timp (de exemplu, in cazul a 3 incalcari savarsite intr-un interval de timp de 6 luni de zile vor fi aplicate masuri corective mai restrictive, cum ar fi suspendarea sau inchiderea Contului fata de cazul in care cele 3 incalcari savarsite intr-un interval de timp de 2 ani de zile)

b. gravitatea incalcarii (de exemplu, in cazul unor incarcari foarte grave, cum ar fi instigare la terorism, proxenetism, abuzuri, etc., GAVIO va putea aplica masuri corective mai restrictive, precum suspendarea sau inchiderea Contului).

4.7. Masurile corective vor fi luate cu instiintarea in prealabil a persoanei asupra careia se rasfrang. Cu toate acestea, in situatii exceptionale, cand natura incalcarii o impune, GAVIO poate lua masuri corective fara instiintarea prealabila. GAVIO va informa de indata persoana afectata cu privire la: 

a. masura corectiva si, acolo unde este cazul, durata pentru care se aplica

b. motivele si faptele care au stat la baza masurii corective, inclusiv daca aceasta a fost ca urmare a unei actiuni voluntare din partea GAVIO sau ca urmare a unei notificari primite de GAVIO

c. faptele si temeiul juridic sau dispozitiile relevante din acest Document pe care masura corectiva s-a intemeiat, dupa caz

Informatiile mai sus mentionate nu vor fi furnizate in cazul in care furnizarea din partea GAVIO ar reprezenta o incalcare sau nerespectare a legii sau a unui ordin din partea unei autoritati, respectiv daca o astfel de furnizare de informatii ar fi de natura sa perturbe o investigatie.

4.8. In oricare dintre aceste cazuri, persoana afectata se poate adresa GAVIO, pentru a fi informat cu privire la motivele care au condus la aplicarea masurilor mentionate anterior. 

5. CESIONAREA SI SUBCONTRACTAREA

5.1. Vanzatorul poate cesiona si/sau subcontracta o terta parte pentru Servicii ce tin de onorarea Comenzii, cu informarea Cumparatorului, nefiind necesar acordul acestuia. Vanzatorul va fi intotdeauna responsabil fata de Cumparator pentru toate obligatiile contractuale.

6. DREPTUL DE PROPRIETATE INTELECTUALA SI INDUSTRIALA

6.1. Continutul, astfel cum este definit in preambul, incluzand dar nelimitandu-se la logo-uri, reprezentari stilizate, simboluri comerciale, imagini statice, imagini dinamice, text si/sau continut multimedia prezentate pe Site, sunt proprietatea exclusiva a GAVIO, acestuia fiindu-i rezervate toate drepturile obtinute in acest sens in mod direct sau indirect (prin licente de utilizare si/sau publicare).

6.2. Clientului/Cumparatorului/Utilizatorului nu ii este permisa copierea, distribuirea, publicarea, transferul catre terte parti, modificarea si/sau altfel alterarea, utilizarea, legarea la, expunerea, includerea oricarui Continut in orice alt context decat cel original intentionat de GAVIO, includerea oricarui Continut in afara Site-ului, indepartarea insemnelor care semnifica dreptul de autor al GAVIO asupra Continutului precum si participarea la transferul, vanzarea, distributia unor materiale realizate prin reproducerea, modificarea sau afisarea Continutului, decat cu acordul scris expres al GAVIO.

6.3. Orice Continut la care Clientul/Cumparatorul/Utilizatorul are si/sau obtine acces prin orice mijloc, se afla sub incidenta Documentului, in cazul in care Continutul nu este insotit de un acord de utilizare specific si valid incheiat intre GAVIO si acesta, si fara nicio garantie implicit sau expres formulata din partea GAVIO cu referire la acel Continut.

6.4. Clientul/Cumparatorul/Utilizatorul poate copia, transfera si/sau utiliza Continut numai in scopuri personale sau non-comerciale, numai in cazul in care acestea nu intra in conflict cu prevederile Documentului.

6.5. In cazul in care GAVIO confera Clientului/Cumparatorului/Utilizatorului dreptul de a utiliza sub forma descrisa intr-un acord de utilizare distinct, un anumit continut, la care Clientul/Cumparatorul/Utilizatorul are sau obtine acces in urma acestui acord, acest drept se extinde numai asupra acelui sau acelor continuturi definite in acord, numai pe perioada existentei acestuia sau acestor continuturi pe site sau a perioadei definite in acord, conform conditiilor definite, in cazul in care acestea exista si nu reprezinta un angajament contractual din partea GAVIO pentru respectivul Client/Cumparator/Utilizator sau oricare alt tert care are/obtine acces la acest continut transferat, prin orice mijloc si care ar putea fi sau este prejudiciat in orice mod de pe urma acestui continut, in timpul sau dupa expirarea acordului de utilizare.

6.6 Niciun Continut transmis catre Client, Utilizator sau Cumparator, prin orice mijloc de comunicare (electronic, telefonic, etc) sau dobandit de acesta prin accesare, vizitare si/sau vizualizare nu constituie o obligatie contractuala din partea GAVIO si/sau al angajatului/prepusului GAVIO care a mijlocit transferul de Continut, in cazul in care aceasta exista, fata de respectivul continut.

6.7. Este interzisa orice utilizare a Continutului in alte scopuri decat cele permise expres prin prezentul Document sau de acordul de utilizare care il insoteste, in cazul in care acesta exista.

7. COMANDA

7.1. Clientul/Cumparatorul poate efectua Comenzi pe Site, prin adaugarea Bunurilor si/sau Serviciilor dorite in cosul de cumparaturi, urmand a finaliza Comanda efectuand plata prin una dintre modalitatile indicate expres. Odata adaugat in cosul de cumparaturi, un Bun si/sau un Serviciu este disponibil pentru achizitie in masura in care exista un stoc disponibil pentru acesta. Adaugarea unui Bun/Serviciu in cosul de cumparaturi, in lipsa finalizarii Comenzii, nu atrage dupa sine inregistrarea unei comenzi, implicit nici rezervarea automata a Bunului/Serviciului. 

7.2. Prin finalizarea Comenzii, Cumparatorul consimte ca toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumparare, sunt corecte, complete si adevarate la data plasarii Comenzii. 

7.3. Prin finalizarea Comenzii, Cumparatorul consimte ca Vanzatorul poate sa il contacteze, prin orice mijloc disponibil/agreat de Vanzator, in orice situatie in care este necesara contactarea Cumparatorului. 

7.4. Vanzatorul poate anula Comanda efectuata de catre Cumparator, in urma unei notificari prealabile adresate Cumparatorului, fara nicio obligatie ulterioara a vreunei parti fata de cealalta sau fara ca vreo parte sa poate sa pretinda celeilalte daune-interese in urmatoarele cazuri: 

7.4.1. Neacceptarea de catre banca emitenta a cardului Cumparatorului, a tranzactiei, in cazul platii online.

7.4.2. Invalidarea tranzactiei de catre procesatorul de carduri agreat de GAVIO, in cazul platii online.

7.4.3. Datele furnizate de catre Client/Cumparator pe Site sunt incomplete si/sau incorecte. 

7.5. Cumparatorul (persoană fizică) are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa returneze un Bun sau sa renunte la un Serviciu, in termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri decat cele de livrare. Astfel, potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renuntare la un Serviciu expira in termen de 14 zile de la ziua in care Cumparatorul intra in posesia fizica a Bunului/Serviciului. 

7.6. In cazul in care Cumparatorul decide sa se retraga din Contract, acesta va putea completa online formularul de retur ce se regaseste la adresa https://gavio.ro/formular-de-retur/ si va fi trimis la adresa de email retur@gavio.ro.

7.7. In cazul in care Clientul/Cumparatorul solicita retragerea din Contract in cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie sa returneze si eventualele cadouri care au insotit produsul respectiv. In cazul in care Comanda este achitata, Vanzatorul va rambursa suma in maxim 14 (paisprezece) zile de la data informarii Vanzatorului de catre Cumparator asupra deciziei sale de retragere din Contract. Suma va fi returnata dupa cum urmeaza: 

7.7.1. Pentru comenzile achitate cu card bancar - prin restituire in contul din care a fost efectuata plata sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat. 

7.7.2. Pentru Comenzile achitate ramburs - prin restituirea contravalorii produsului in contul bancar transmis de client sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului aferent. 

7.8. Vanzatorul va putea amana rambursarea sumei pana la primirea Bunurilor vandute. 

7.9. Daca Bunul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca nou (ambalaj deschis, accesorii lipsa, Bunul este deteriorat), GAVIO isi rezerva dreptul de a solicita taxa pentru readucerea Bunului in stadiul initial, sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca resigilat, sau, dupa caz, de a respinge returul. La solicitarea Cumparatorului, GAVIO va reexpedia Bunul, cheltuielile de livrare fiind suportate de catre Cumparator.

7.10.  Renuntarea la cumparare in mod repetat va putea fi considerata un abuz, iar GAVIO isi rezerva dreptul sa refuze o noua livrare catre acel Cumparator sau acea adresa.

Diminuarea valorii Bunurilor returnate

7.11. Deoarece, in cazul vanzarilor la distanta Cumparatorul nu are posibilitatea de a verifica Bunurile inainte de incheierea Contractului, acesta are dreptul de a se retrage din Contract. Din acelasi motiv, Cumparatorului i se permite sa testeze si sa verifice Bunurile pe care le-a cumparat in masura in care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a Bunurilor. Pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a Bunurilor, Cumparatorul trebuie sa manipuleze si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin fizic real.

7.12. Cumparatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii Bunurilor care rezulta din manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii Bunurilor. In cazul in care Cumparatorul isi exercita dreptul de retragere dupa ce a utilizat Bunurile intr-o masura care depaseste limita necesara stabilirii naturii, caracteristicilor si modului de functionare a acestora, Cumparatorul este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii Bunurilor.

7.13. Produsele returnate trebuie sa fie resetate la setarile din fabrica astfel incat sa nu fie protejate de parole, coduri de siguranta sau mijloace biometrice de autentificare (scanare amprenta, faciala, iris, etc.). De asemenea trebuie sa nu aiba conturi active sau setari personalizate, sa nu contina date cu caracter personal.

7.14. Accesoriile aflate in cutia Bunului precum si ambalajul original al acestuia fac parte integranta din Bun. Ca urmare, GAVIO recomanda Cumparatorului atunci cand isi exercita dreptul de retragere din contract sa il returneze in ambalajul original nedeteriorat, protejat prin infoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat in cutie din carton (fara etichete lipite pe acesta, fara taieturi, rupturi, etc.) si impreuna cu toate accesoriile acestuia.

7.15. Bunurile returnate ce prezinta urme de uzura (pete, zgarieturi, indoituri, fisuri, lovituri, etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor in conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, inlocuire a eventualelor piese deteriorate si aducere la o forma comerciala in vederea vanzarii ca produs Reconditionat/Resigilat. Valoarea finala se stabileste in functie de valoarea pieselor ce trebuie inlocuite si a manoperei de reconditionare sau ca diferenta dintre valoarea initiala a produsului nou si valoarea de revanzare a produsului folosit. Orice diminuare Bunurilor rezultata din manipularea acestora altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor este in responsabilitatea Cumparatorului. Pentru claritate, din pretul total al Bunului returnat, Vanzatorul va retine o suma de bani ce reprezinta diminuarea valorii Bunului. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicata catre Cumparator la receptionarea Bunurilor returnate.

7.16. In cazul in care un Bun si/sau Serviciu comandat de catre Cumparator, nu poate fi livrat de catre Vanzator, acesta din urma va informa Clientul/Cumparatorul asupra acestui fapt si va returna in contul Cumparatorului contravaloarea Bunului si/sau Serviciului, in termen de maxim 7 (sapte) zile de la data la care Vanzatorul a luat la cunostinta acest fapt sau de la data la care Cumparatorul si-a exprimat in mod expres intentia de reziliere a Contractului.

7.17. Disponibilitatea unui Bun va fi afisata in Site dupa cum urmeaza: 

  • "in stoc" - exista minim o bucata in stocul GAVIO
  • "stoc epuizat" - bunul nu mai este disponibil in stocul GAVIO

8. BUNURI/SERVICII PENTRU CARE NU SE ASIGURA DREPTUL DE RETRAGERE 

8.1. Sunt exceptate de la dreptul de retragere din Contract urmatoarele: 

8.1.1. Contractele de prestari servicii, dupa prestarea completa a serviciilor, daca executarea a inceput cu acrodul prealabil expres al Cumparatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat la cunostinta faptul ca isi va pierde dreptul la retragere dupa executarea completa a Contractului de catre Vanzator. 

8.1.2. Furnizarea de Bunuri si/sau Servicii al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara pe care Vanzatorul nu le poate controla si care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere. 

8.1.3. Furnizarea de Bunuri confectionate dupa specificatiile prezentate de Cumparator sau personalizate in mod clar.

8.1.4. Furnizarea de Bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid. 

8.1.5. Furnizarea de Bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de Cumparator. Exemplele pot include: produse cosmetice, parfumuri, periute de dinti, irigatoare bucale, unghiere, rezerve pentru periute de dinti, casti intraauriculare, aparate de ras, aparate de tuns, epilatoare, aparate de ingrijire corporala, produse igienice, perii rotative, termometre, tetine, biberoane, bauturi, suplimente alimentare, alte produse care intra in contact direct cu pielea.

8.1.6. Furnizarea de inregistrari audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare. Exemplele pot inlcude: produse software digitale, licente digitale, jocuri video cu activare prin cod digital si orice coduri digitale alfanumerice de activare pentru sisteme de operare, aplicatii, servicii, abonamente, portofele digitale, orice alta forma de continut digital care nu este livrat pe un suport material. 

8.1.7. Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a inceput cu acordul prealabil expres al Cumparatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat la cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere. 

9. CONFIDENTIALITATE

9.1. GAVIO va pastra confidentialitatea informatiilor de orice natura pe care Clientul/Cumparatorul/Utilizatorul le furnizeaza. Dezvaluirea informatiilor furnizate se va putea face doar in conditiile mentionate in prezentul Document.

9.2. Prin transmiterea de informatii sau materiale prin intermediul acestui Site, Clientul/Cumparatorul/Utilizatorul ofera Vanzatorului acces nerestrictionat si irevocabil la acestea, dreptul de a utiliza, reproduce, afisa, modifica, transmite si distribui aceste materiale sau informatii. Clientul/Cumparatorul/Utilizatorul, de asemenea, este de acord ca Vanzatorul sa poata utiliza liber, in interes propriu, aceste informatii, idei, concepte, know-how-uri sau tehnici pe care ni le-ati trimis prin intermediul Site-ului. GAVIO nu va constitui subiect de obligatii referitoare la confidentialitatea informatiilor trimise, daca legislatia in vigoare nu prevede alte specificari in acest sens. 

10. COMUNICARI COMERCIALE

10.1. Clientul/Cumparatorul/Utilizatorul isi poate modifica in orice moment optiunea cu privire la acordul dat Vanzatorului pentru Comunicarile Comerciale continand informatii generale si tematice, inclusiv informatii cu privire la oferte sau promotii, dupa cum urmeaza: 

10.1.1. Prin modificarea setarilor din Cont

10.1.2. Prin accesarea link-ului de dezabonare afisat in Comunicarile Comerciale primite de la Vanzator; sau

10.1.3. Prin contactarea Vanzatorului.

10.2. Prin adaugarea de Bunuri sau Servicii in sectiunea din Cont:

"Cos de cumparaturi", Vanzatorul va transmite Clientului/Cumparatorului/Utilizatorului Comunicari Comerciale cu privire la:

  • modificarea pretului Bunurilor sau Serviciilor adaugate in sectiunea "Cos de cumparaturi"
  • recomandari de Bunuri sau Servicii similare cu cele adaugate in sectiunea "Cos de cumparaturi"
  • existenta Bunurilor sau Serviciilor adaugate in sectiunea "Cos de cumparaturi"

"Favorite", Vanzatorul va transmite Clientului/Cumparatorului/Utilizatorului Comunicari Comerciale cu privire la:

  • modificarea pretului Bunurilor sau Serviciilor adaugate in sectiunea "Favorite"
  • recomandari de Bunuri sau Servicii similare cu cele adaugate in sectiunea "Favorite"
  • disponibilitate stoc a Bunurilor sau Serviciilor adaugate in sectiunea "Favorite"

10.3. In urma achizitionarii unui Bun sau Serviciu, Vanzatorul va transmite Clientului/Cumparatorului/Utilizatorului Comunicari Comerciale cu privire la sugestii de Bunurii sau Servicii recomandate a fi utilizate impreuna cu Bunul sau Serviciul achizitionat. 

10.4. Clientul/Utilizatorul se poate dezabona, in orice moment, de la Comunicarile Comerciale mentionate la punctul 10.3. de mai sus prin accesarea link-ului de dezabonare afisat in mesajele comerciale primite de la GAVIO sau prin contactarea GAVIO in acest sens. 

10.5. De asemenea, pentru imbunatatirea ofertei de Bunuri si Servicii si a experientei de cumparare, vom folosi datele dumneavoastra pentru efectuarea de cercetari de piata si sondaje de opinie. Informatiile obtinute in urma acestor cercetari de piata si a sondajelor de opinie nu vor fi utilizate in scopuri publicitare, ci doar in cele mentionate mai sus. Raspunsurile dumneavoastra la cercetarile de piata si sondajele de opinie nu vor fi asociate cu identitatea dumneavoastra si nici transmise catre terti si nici nu vor fi publicate. Puteti obiecta la utilizarea datelor in scopuri de cercetare de piata si sondaje de opinie in orice moment, prin accesarea link-ului de dezabonare afisat in mesaj sau prin contactarea GAVIO.

11. FACTURARE - PLATA 

11.1. Preturile Bunurilor si Serviciilor afisate in cadrul Site-ului www.gavio.ro includ T.V.A. conform legislatiei in vigoare. 

11.2. Pretul, modalitatea de plata si termenul de plata sunt specificate in fiecare Comanda. Vanzatorul va emite catre Cumparator o factura pentru Bunurile si Serviciile livrate, obligatia Cumparatorului fiind sa furnizeze toate informatiile necesare emiterii facturii conform cu legislatia in vigoare. 

11.3. Vanzatorul va transmite Cumparatorului factura aferenta Comenzii ce contine Bunuri si/sau Servicii vandute de GAVIO, precum si pentru orice alte plati aferente Comenzii, exclusiv in format electronic, prin adaugarea facturii in Contul Cumparatorului sau prin posta electronica, la adresa de e-mail mentionata de Cumparator.

11.4. Pentru o corecta comunicare a facturii aferente Comenzii, Cumparatorului ii revin obligatiile de a-si actualiza ori de cate ori este cazul datele din Contul sau sau si de a accesa informatiile si documentele aferente fiecarei Comenzi. 

11.5. Prin trimiterea Comenzii, Cumparatorul isi exprima acordul sa primeasca facturile in format electronic prin adaugarea acestora de catre GAVIO in Contul sau sau prin intermediul postei electronice, la adresa de e-mail mentionata.

11.6. In cazul in care aceste informatii sunt indisponibile mai mult de 48 (patruzecisiopt) de ore, te rugam sa ne sesizezi acest aspect pe adresa de e-mail: contact@gavio.ro.

11.7. Datele cardului de plata ale Utilizatorului/Cumparatorului nu vor fi accesibile GAVIO si nici nu vor fi stocate de catre GAVIO, ci de catre procesatorul de plati integrat in Site, entitate autorizata sa presteze servicii de stocare date de identificare a cardului, despre a carei identitate Utilizatorul/Cumparatorul va fi informat, anterior introducerii datelor. 

11.8. In anumite cazuri, pentru securitatii Tranzactiilor, la inregistrarea Comenzii, Cumparatorului i se va solicita sa autorizeze plata prin reintroducerea parolei aferente Contului sau utilizarea amprentei digitale in cazul terminalelor mobile care au aceasta facilitate.

11.9. Pentru motive de securitate a Tranzactiilor Utilizatorulul/Cumparatorul este sfatuit sa nu ramana logat pe Site si sa nu seteze optiunea de logare automata pe dispozitivele mobile. Divulgarea parolei de acces in cont nu este permisa si se recomanda folosirea unei parole cu caracter puternic de securitate. 

12. LIVRAREA BUNURILOR 

12.1. Conditiile de livrare a Bunurilor si Serviciilor vandute GAVIO le regasesti in sectiunea Livrare comenzi

12.2. Vanzatorul va asigura ambalarea corespunzatoare a Bunurilor si va asigura transmiterea documentelor insotitoare.

12.3.Vanzatorul va efectua livrarea Bunurilor si Serviciilor numai pe teritoriul Romaniei. 

13. GARANTII

13.1. Toate Bunurile comercializate prin Site, de catre GAVIO, cu exceptia bunurilor resigilate, beneficiaza de garantie conforma legislatiei in vigoare si politicilor comerciale ale producatorilor/vanzatorilor. Bunurile sunt noi (exceptie Bunurile resigilate), in ambalajele originale si provin din surse autorizate de producator. 

13.2. Certificatele de garantie fie sunt emise direct de producator, in cazul in care acesta are o retea de service nationala, fie sunt emise de catre S.C. GBX ENTERPRISE S.R.L.

13.3. Pentru Bunurile din Comanda care beneficiaza de garantie, GAVIO va transmite Cumparatorului aceste certificate de garantie exclusiv in format electronic, prin adaugarea certificatului de garantie aferent Bunului prin posta electronica, la adresa de e-mail mentionata de Cumparator in momentul Comenzii. In cazul in care Bunul beneficiaza de garantie si nu este primit un certificat de garantie, factura fiscala face obiectul certificatului de garantie. 

13.4. In cazul Bunurilor resigilate, certificatul de garantie este emis de catre GAVIO, iar garantia poate sa acopere o perioada diferita fata de perioada de garantie a aceluiasi Bun nou, sigilat. Conditiile de utilizare, manipulare si transportare a unui Bun resigilat sunt aceleasi cu cele de la produsele sigilate si beneficiaza de aceleasi servicii daca nu este stipulat altfel in pagina produsului. 

14. TRANSFERUL PROPRIETATII BUNURILOR

14.1. Proprietatea asupra Bunurilor va fi transferata la livrare, dupa efectuarea platii din partea Cumparatorului in locatia indicata in Comanda (intelegand prin Livrare - semnarea de primire a documentului de transport furnizat de curier). 

15. RASPUNDERE

15.1. GAVIO ofera in cadrul Site-ului serviciile unei societati informationale. In mod specific, Site-ul pune la dispozitia Utilizatorilor/Clientilor/Cumparatorilor instrumente digitale specifice pentru colectarea/afisarea ofertelor de Bunuri si Servicii.

15.2. GAVIO nu este raspunzator pentru comportamentul Utilizatorilor/Clientilor/Cumparatorilor sau a oricaror altor persoane pe Site, pentru continutul acestora in Site, precum si pentru consecintele actiunilor efectuate de Utilizatori/Clienti/Cumparatori sau de terti care incalca prevederile prezentului Document si reglementarile aplicabile, daca, in ciuda exercitarii diligentei necesare, GAVIO nu a stiut sau nu ar fi putut stii de ilegalitatea actiunilor/omisiunilor acestora, si, din acest motiv, nu a luat masuri imediate pentru a remedia incalcarea sau efectele acesteia. 

15.3. Vanzatorul nu poate fi responsabil pentru daune de orice fel pe care Cumparatorul sau oricare terta parte o poate suferi ca rezultat al indeplinirii de catre Vanzator a oricarei din obligatiile sale conform Comenzii si pentru daune care rezulta din utilizarea Bunurilor si Serviciilor dupa livrare si in special pentru pierderea acestora. 

15.4. Prin crearea si utilizarea Contului, Utilizatorul/Cumparatorul isi asuma raspunderea pentru mentinerea confidentialitatii datelor de Cont (user si parola) si pentru gestionarea accesarii Contului, si, in masura permisa de legislatia in vigoare, este responsabil de activitatea derulata prin intermediul Contului sau. 

15.5. Prin crearea Contului si/sau utilizarea Continutului si/sau plasarea Comenzilor, Clientul/Utilizatorul/Cumparatorul accepta in mod expres si fara echivox Termenii si conditiile Site-ului in ultima versiune actualizata care este comunicata in cadrul Site-ului, existenta la data crearii Contului si/sau utilizarii continutului si/sau la data plasarii Comenzii. 

15.6. GAVIO isi rezerva dreptul de a actualiza si modifica periodic prezentul Document pentru a reflecta orice modificari ale modului si conditiilor de functionare a Site-ului sau orice modificari ale cerintelor legale. Documentul este opozabil Clientilor/Utilizatorilor/Cumparatorilor de la momentul afisarii in Site. In cazul oricarei astfel de modificari, vom afisa pe Site versiunea modificata a Documentului, motiv pentru care va rugam sa verificati periodic continutul acestui Document. 

16. SCRIEREA DE REVIEW-URI

Utilizarea/Clientii/Cumparatorii au posibilitatea sa scrie Review-uri cu privire la Bunurile si Serviciile comercializate pe Site. 

16.1 Scrierea de Review-uri se poate face, de catre Utilizatori/Cumparatori, in sectiunea "Review-uri". Informatiile inscrise pot fi atat pozitive, cat si negative, si se vor referi la caracteristicile si modul de folosire al unui Bun sau Serviciu. 

16.2. In momentul inregistrarii unui anumit Review, Utilizatorii/Cumparatorii acorda GAVIO o licenta neexclusiva, perpetuua, irevocabila, nelimitata teritorial si gratuita si da dreptul Vanzatorului de a utiliza, reproduce, modifica, adapta, publica, traduce, distribui si de a afisa acest continut. 

16.3. Fiecare Utilizator/Cumparator, in momentul inscrierii de Review in sectiunea mentionata, se angajeaza sa respecte urmatoarele reguli:

  • sa faca referiri doar la caracteristici si/sau modul de utilizare al unui anumit produs sau serviciu, evitand informatii legate de aspecte ce se pot schimba (pret sau oferte promotionale) sau informatii care tin de modul desfasurarii Comenzii;
  • sa foloseasca doar limba romana. Sunt permise si cuvintele sau expresiile care, desi nu sunt considerate romaneste, sunt de larga utilizare in toate mediile referitoare la domeniul respectiv; 
  • sa utilizeze un limbaj corespunzator, neofensator, fara termeni care pot jigni sau afecta oricare alt Utilizator/Cumparator , pe Vanzator, GAVIO, un reprezentant al acestora sau orice alta persoana;
  • sa se asigure ca informatiile introduse de ei sunt realiste, corecte, neinselatoare si in conformitate cu legile aplicabile si Termenii si Conditiile, respectand astfel inclusiv drepturile altor parti, drepturile de autor, de marca comerciala, de licenta sau alte drepturi de proprietate, publicitate sau intimitate;
  • sa foloseasca aceasta facilitate doar pentru a comunica sau a obtine detalii suplimentare referitoare la un anumit Bun sau Serviciu de pe Site fara a face referire catre alte firme ce promoveaza vanzarea si cumpararea de produse sau servicii;
  • sa nu furnizeze sau sa solicite, in niciun mod si in nicio masura, date personale (detaliile de contact, informatii despre adresa de livrare sau de domiciliu, numere de telefon, adrese de email, nume si/sau prenume etc.) sau orice alta informatie care poate determina dezvaluirea acestor date personale;
  • sa nu inscrie informatii si/sau detalii despre URL-uri (legaturi) din alte site-uri comerciale ce desfasoara aceeasi activitate comerciala ca si Vanzatorul;
  • sa nu incerce fraudarea Site-ului sau serviciilor puse la dispozitie de catre Vanzator sau sa inscrie Review-uri care sa contina materiale de natura publicitara;
  • sa nu utilizeze Review-ul de comunicare cu Vanzatorul, in acest sens se vor folosi datele de contact ale Vanzatorului inscrise pe Site.

16.4. e langa o evaluare realista critica, in momentul inscrierii unui Review, Utilizatorul/Cumparatorul va adauga si un Rating relevant pentru produsul sau serviciul aferent. Review-urile, impreuna cu Rating-urile corespunzatoare lor, vor influenta Rating-ul general al produsului sau serviciului. Astfel, un Review insotit de un Rating mare duce la o crestere a Rating-ului general, iar un Review insotit de un Rating mic duce la o scadere a Rating-ului general. Utilizatorii/ Cumparatorii ce inscriu Review-uri la care ataseaza fisiere foto sau video vor respecta urmatoarele reguli:

  • fisierele incarcate vor contine imagini si/sau videoclipuri care se refera la produsul sau serviciul pentru care se scrie Review-ul, asigurandu-se ca fisierele incarcate respecta drepturile de autor;
  • fisierele incarcate nu vor contine violenta, continut pentru adulti, limbaj licentios sau alt continut care ofenseaza o persoana/un grup pe baza rasei sau a originii etnice, a religiei, a handicapului, a sexului, a varstei, a statutului de veteran, a orientarii sexuale sau politice;
  • fisierele incarcate nu vor contine informatii legate de alte persoane;
  • fisierele incarcate nu vor contine URL-uri sau watermark-uri catre site-uri ce desfasoara aceeasi activitate comerciala ca Vanzatorul.

16.5. Cand un Review este semnalat de catre un Utilizator/Cumparator ca avand un continut inadecvat, acest continut este examinat cu atentie de catre GAVIO pentru a determina daca incalca reglementarile aplicabile sau Termenii si conditiile. Textele, fotografiile sau videoclipurile introduse sunt eliminate din Site numai dupa examinarea acestora de Vanzator. 

17. TIPURI DE REVIEW-URI

17.1. GAVIO permite publicarea a 5 categorii diferite de evaluari de produse ale website-ului: 

a. NU RECOMAND (o steluta)

b. SLAB (doua stelute)

c. ACCEPTABIL (trei stelute)

d. BUN (patru stelute)

e. EXCELENT (cinci stelute)

17.2. Utilizatorul sau Cumparatorul este liber intotdeauna sa determine tipul Review-ului acordat. 

17.3. GAVIO afiseaza generic un procentaj aferent pentru Review-uri pozitive pentru un anumit Bun sau Serviciu. Procentajul este stabilit tinand cont de urmatoarele:

  • Rating-urile de 1 stea, respectiv 2 stele, vor fi considerate Review-uri negative;
  • Rating-urile de 3 stele vor fi calificate ca fiind Review-uri neutre;
  • Rating-urile de 4 si 5 stele vor fi considerate Review-uri pozitive.

18. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

18.1. Te rugam sa ai in vedere ca pentru accesarea si utilizarea Site-ului, datele tale cu caracter personal sunt prelucrate de catre GAVIO, in conformitate cu propria Politica de Confidentialitate, disponibila aici, si care face parte integranta din prezentul Document. 

18.2. Suplimentar, te rugam frumos sa ai in vedere ca atunci cand interactionezi telefonic cu reprezentantii GAVIO, aceste convorbiri pot fi inregistrate in vederea identificarii nevoilor tale, analizarii calitatii serviciilor oferite de GAVIO si imbunatatirii acestora. Vei fi informat inainte de inceperea apelului, iar in situatia in care vei continua apelul telefonic vom considera ca avem acordul tau pentru inregistrarea convorbirii. Daca nu este de acor cu inregistrarea, ne poti contacta prin celelalte canale mentionate in sectiunea de Contact, disponibila aici. Pentru mai multe detalii cu privire la inregistrare, retragerea consimtamantului si activitatile de prelucrare a datelor, vezi Politica de Confidentialitate

19. FOLOSIREA COOKIE-URILOR

19.1. Vezi Politica de Cookies , care face parte din prezentul Document. 

20. FORTA MAJORA

20.1. Nici una din parti nu va fi raspunzatoare pentru neexecutarea obligatiilor sale contractuale, daca o astfel de neexecutare la termen si/sau in mod corespunzator, total sau partial este datorata unui eveniment de forta majora. Forta majora este evenimentul imprevizibil, in afara controlului partilor si care nu poate fi evitat. 

20.2. Daca in termen de 15 (cincisprezece) zile de la data producerii lui, respectivul eveniment nu inceteaza, fiecare parte va avea dreptul sa notifice celeilalte parti incetarea de plin drept a contractului fara ca vreuna dintre ele sa poate pretinde celeilalte alte daune-interese. 

21. LEGEA APLICABILA - JURISDICTIA. SESIZARI SI RECLAMATII. SOLUTIONAREA ALTERNATIVA A LITIGIILOR (SAL/SOL)

21.1. Prezentul document este supus legii romane. In cazul unor eventuale litigii aparute intre Vanzator si Utilizatori/Cumparatori se va incerca intai rezolvarea pe cale amiabila a acestora. Prezentul capitol si procedura de mai jos reprezinta o dovada a disponibilitatii Vanzatorului de a solutiona rapid, eficient, amiabil, alternativ, extra-judiciar, sesizarile/reclamatiile/litigiile in care este parte, uzitand de toate mecanismele si masurile legale aplicabile in Romania.

21.2. Pentru sesizari sau reclamatii legate de Bunul si/sau Serviciul achizitionat, functionalitatile Site-ului, Utilizatorii/Cumparatorii sau orice alte persoane interesate au la dispozitie oricand posibilitatea transmiterii respectivei reclamatii prin formularul de Contact disponibil in cadrul Site-ului. Pentru a face o sesizare sau reclamatie, este necesara completarea formularului corespunzator, inclusiv a tuturor campurilor indicate ca fiind obligatorii. GAVIO va informa pe cel care a facut o sesizare sau reclamatie cu privire la acceptarea acesteia si acolo unde este cazul cu privire la decizia luata, cu conditia sa i se fi furnizat datele de contact. Termenul maxim de solutionare a reclamatiilor sau a sesizarilor este de 30 de zile calendaristice de la data primirii acestora.
In cazul in care Utilizatorii/Cumparatorii sau orice alte persoane interesate:

  • nu primesc raspuns la expirarea celor 30 de zile de la Vanzator sau;
  • primesc un raspuns peste acest termen de la Vanzator sau;
  • sunt nemultumiti asupra modului in care a fost gestionata sesizarea/reclamatia de catre Vanzator; pot apela la procedurile alternative de solutionare (SAL/SOL) prezentate mai jos si ulterior instantelor de judecata competente conform art. 21.7 din prezentul document.

21.3. Pentru plangeri cu privire la masuri corective luate de GAVIO potrivit prezentului Document asupra unui Utilizator/Cumparator/Client, in plus fata de procedurile alternative (SAL/SOL) prezentate mai jos si ulterior instantelor de judecata completente conform art. 21.7 din prezentul document, GAVIO pune la dispozitie un sistem intern de solutionare a plangerilor, accesibil prin intermediul formularului de Contact, disponibil in cadrul Site-ului. 

21.4. SAL reprezintă un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care este oferit consumatorilor posibilitatea de soluţionare a litigiilor potentiale, atunci când se confruntă cu o problemă legată de achiziționarea Bun si/sau a unui Serviciu. Astfel, sesizarile sau reclamațiile împotriva comercianților vor fi prezentate voluntar de către consumatori, urmând a fi soluționate într-un mod independent, imparțial, transparent, rapid și echitabil.

21.5. In vederea solutionarii alternative a litigiilor, sesizarea sau reclamatia Cumparatorului poate fi depusa in scris direct la Direcția de Soluționare Alternativă a Litigiilor a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor la urmatoarele date de contact: adresa: Bucuresti, Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, cod postal 011865, tel: 021.307.67.69; fax: 021.314.34.62, e-mail: dsal@anpc.ro. Direcția Alternativă de Soluționare a Litigiilor a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor este competentă să soluționeze alternativ litigiile naționale și transfrontaliere care
decurg din contractele de vânzare sau contractele de servicii încheiate cu un comerciant care își
desfășoară activitatea în România și este inclusă în lista entităților SAL la nivel european, disponibil la urmatorul link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.adr.show2. Pentru si mai multe detalii, Cumparatorii pot accesa link-ul afisat in site in sectiunea ANPC – SAL.

21.6. Avand in vedere dispozitiile Regulamentului (UE) nr. 524/2013 privind solutionarea online a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE, Utilizatorul/Cumparatorul are posibilitatea de a opta pentru solutionarea pe cale extrajudiciara a eventualelor litigii, si prin utilizarea platformei europene de solutionare online a litigiilor (platforma SOL), instrument digital creat de Comisia Europeana pentru a facilita solutionarea independenta, impartiala, transparenta, eficace, rapida si echitabila, pe cale extrajudiciara, a litigiilor care privesc obligatiile contractuale rezultate din contractele de vanzare sau de prestare de servicii online dintre un consumator care isi are resedinta in Uniunea Europeana si un comerciant stabilit in Uniunea Europeana. In acest sens, poate fi accesat link-ul existent in sectiunea: Solutionarea Online a litigiilor.

21.7. SAL si SOL nu reprezinta doua mecanisme diferite pentru solutionarea eventualelor sesizari/reclamatii. Cumparatorul intelege ca soutionarea alternativa a litigiilor si solutionarea online a litigiilor subzista ca un singur mecanism, reprezentand unul si acelasi instrument existand intre acestea o identitate de scop, obiect si finalitate. Cumparatorul intelege ca distinctia dintre SAL si respectiv SOL este reprezentata de modalitatea de accesare / formatul initial al respectivei sesizari/reclamatii, astfel incat in cazul SAL forma de adresare a consumatorului este una de tip clasic, in scris (pe email, pe cale postala) pe care in cazul SOL, consumatorul opteaza pentru utilizarea completarii unui formular existent pe o platfoma digitala, exclusiv online.

21.8. In cazul in care solutionarea amiabila ori alternativa a sesizarilor/reclamatiilor/litigiilor nu va fi posibila, ori nu se va ajunge la un consens mutual, acestea vor fi solutionate de catre instantele judecatoresti romane competente din Municipiul Bucuresti.

22. LIMITARI REFERITOARE LA CONTINUTUL SI SERVICIUL DIGITAL

22.1. Prin accesarea Site-ului in orice fel, precum si prin crearea unui cont, Utilizatorul/Clientul/Cumparatorul, accepta Documentul, respectiv Termenii si conditiile, care formeaza cadrul contractual incheiat intre GAVIO si acestia si care reglementeaza conditiile si modalitatea de utilizare a Site-ului. 

22.2. Prin intermediul Site-ului, GAVIO pune la dispozitia Utilizatorilor/Clientilor/Cumparatorilor continut si servicii digitale, cu scopul principal de a permite acestora sa incheie Contractul cu Vanzatorul. In acest sens, GAVIO va aduce la cunostinta faptul ca natura, scopul si caracteristica principala a Site-ului este aceea de a permite identificarea de catre Utilizator/Client/Cumparator a unui Bun si/sau Serviciu, adaugarea acestuia in Cosul de cumparaturi si plasarea Comenzii. 

22.3. Astfel, GAVIO va informeaza intr-un mod clar si transparent ca orice alte functionalitati ale Site-ului, precum, dar fara a se limita la Favorite, Lista, Campanii, Review, Rating sunt functionalitati neesentiale, accesorii, iar GAVIO isi rezerva dreptul de a modifica sau elimina aceste functionalitati oricand, in functie de propria politica comerciala. 

22.4. GAVIO isi rezerva dreptul de a efectua modificari ale Site-ului, ce pot avea la baza: 

a. necesitatea de a respecta cerintele legale (modificarile se pot traduce in solicitarea unor documente suplimentare, in modificarea procedurii de autentificare, precum si in orice modificare a interfetei Site-ului care are la baza implementarea unor procese pentru respectarea protectiei datelor cu caracter personal, protectiei consumatorilor, pentru denuntarea activitatii infractionale si pentru eliminarea continutului neconform);

b. dorinta de a imbunatati interfata Site-ului prin, spre exemplu, actualizarea marcilor comerciale sau a altor aspecte estetice ale design-ului Site-ului;

c. adaugarea de caracteristici, functionalitati si adaptarea serviciului sau continutului pentru un grad mai ridicat de intereoperabilitate cu alte servicii si medii digitale, oferite de GAVIO sau de oricare dintre partenerii acestuia; 

d. identificarea si semnalarea sau eliminarea continutului incarcat de consumatori care este protejat de drepturi de proprietate intelectuala sau care incalca Documentul sau legea; 

e. modificarea specificatiilor tehnice ale Site-ului pentru motive de securitate, precum prevenirea sau inlaturarea spyware, malware sau pentru a combate utilizarea bot-ilor.

f. crearea, modificarea sau diminuarea spatiului dedicat publicitatii in functie de politica comerciala

g. limitarea raspunderii Site-ului fata de terti.

22.5. Pentru modificarile efectuate in legatura cu functionalitatile Site-ului cu privire la caracteristicile neesentiale si functionalitatile accesorii detaliate la punctul 22.3. GAVIO isi rezerva dreptul de a efectua modificari oricand, de a testa diferite versiuni ale interfetei, de a implementa functionalitati personalizate si dinamice, precum si de a le elimina in functie de parametri tehnici sau comerciali sau in baza interactiunii pe care utilizatorii platformei o au cu diferitele functionalitati. 

22.6. Suplimentar, cu privire la intregul continut si serviciu digital, GAVIO implementeaza din cand in cand actualizari de interfata, de sistem si de securitate pentru a mentine conformitatea Platformei si pentru a imbunatati experienta Utilizatorilor/Clientilor/Cumparatorilor. Astfel, in ceea ce priveste utilizarea magazinului online gazduit la adresa web gavio.ro si subdomeniile acestuia, actualizarile vor fi operate automat. 

22.7. In situatia in care continutul si serviciile digitale furnizate prin intermediul Site-ului nu sunt conforme din cauza mediului digital al Utilizatorilor/Clientilor/Cumparatorilor, acestia au obligatia de a coopera in masura mijloacelor disponibile din punct de vedere tehnic in vederea identificarii unei eventuale incompatibilitati cu privire la specificatiile tehnice.

23. INFORMATII PRIVIND DEEE

23.1. Deseurile de echipamente electrice si electronice (DEEE) pot contine substante periculoase ce au un impact negativ asupra mediului si sanatatii umane in cazul in care nu sunt colectate separat. Avand in vedere prevederile OUG 195/2005 - referitoare la protectia mediului si OUG 5/2015 privind deseurile de echipamente electrice si electronice, clientii vor avea in vedere urmatoarele:

a. cumparatorii au obligatia de a nu elimina deseurile de echipamente electrice si electronice (DEEE) ca deseuri municipale nesortate si de a colecta separat aceste DEEE;

23.2. Simbolul care indica faptul ca echipamentele electrice si electronice fac obiectul unei colectari separate reprezinta o pubela cu roti barata cu o cruce. 

23.3. Aceasta pictograma indica faptul ca DEEE nu trebuie amestecate cu deseuri menajere si ca acestea fac obiectul unei colectari separate.